Sharepoint döküman yönetimi belgelerin bir arada depolanmasına, düzenlenmesine, meta verilerinin yönetilmesine ,belgelerin yetkisiz erişimlere karşı korunmasına , belgelerin nasıl yönetileceğine dair iş akışlarının oluşturulmasına ve belgelerdeki değişiklikleri izlemeyi sürüm oluşturma özelliği ile olanak sağlar.
Şimdi bir belgenin Sharepoint 2010 da nasıl yönetileceğini adım adım görelim.
Site Eylemlerinden Yeni belge kitaplığını seçiyoruz.
Şuan Döküman kütüphanemiz hazır. Kitaplık sekmesinden bu döküman kitaplığı için bazı ayarlamalar yapabiliriz.
Kitaplık ayarlarından sürüm oluşturma ayarlarına giriyoruz.
Sürüm oluşturma ayarları bölümünden
• Gönderilen öğeler için içerik onayı istensin mi seçeneği ile yayınlanacak belgeler için ilgili müdürden (veya ilgili kişilerden) onay istenip istenmeyeceğini soruyor.
Biz müdürden veya ilgili kişilerden onay istediğmiz için evet’i seçiyoruz.
• Bu belge kitaplığı listesindeki bir dosyayı her düzenlememizde Yeni bir sürüm oluşturulsun mu? Seçeneği (Döküman Version History) versiyonlamanın Ana sürümlemeler , Ana ve alt sürümlerin versiyonlarının tutulup tutulmayacağını ve kaç version tutacağımızı burdan seçiyoruz.
• Bu belge kitaplığı listesindeki taslak öğelerini kim görebilmeli? Seçeneği ile taslak dökümanların kimler tarafından okunacağını seçiyoruz
Biz dökümanı oluşturan ve onaylayacak kişilerin görmesini istiyoruz.
• Belgelerin düzenlenmeden önce kullanıma alınması gerektirilsin mi? seçeneği ile düzenlenecek dökümanın kullanıma alınmasını sağlıyoruz.Bu sayede başkaları döküman üzerinde değişiklik yapamayacak.
Şu an döküman sistemimiz hazır.Onay durumu versionlaması,Düzenleyen kişi
Bundan sonra yapmamız gereken kullanıcılara belge kitaplığında yetki vermek ve onaylayan kişileri tanımlamak.
Hazırlayan:Güler ONUK